Συμμετοχή σε διαγωνισμό Μαθηματικής Λογικής και Υπολογιστικής Σκέψης

Συνολικά συμμετείχαν 20 μαθητές, μοιρασμένοι σε 6 τριμελείς ομάδες και 1 διμελή. Πιο συγκεκριμένα, έλαβαν μέρος στο διαγωνισμό 8 μαθητές της Α Λυκείου, 9 μαθητές της Β Λυκείου και 3 μαθητές από τη Γ Λυκείου. Οι ομάδες όλες διαγωνίστηκαν ταυτόχρονα στα ίδια κουίζ, με διαφορετική (τυχαία) όμως σειρά τόσο στα ερωτήματα όσο και και στις πιθανές απαντήσεις. Η συνεργατικότητα και η τακτική διαδραμάτισαν το ρόλο τους και έχρισαν τελικά νικήτρια ομάδα την “Αγία Τριάδα”, ομάδα που αποτελείτο αποκλειστικά από μαθητές της Β Λυκείου. Δάφνες ποιότητας διεκδίκησαν και οι προσπάθειες των υπόλοιπων μαθητικών ομάδων, ενώ τα ερωτήματα του κουίζ προβλημάτισαν τους συμμετέχοντες μαθητές και κουβεντιάστηκαν ενδελεχώς και μέσα στην τάξη τις επόμενες μέρες.

Ο Διαγωνισμού Μαθηματικής Λογικής και Υπολογιστικής Σκέψης είναι ένας Πανελλαδικός μαθητικός διαγωνισμός που απευθύνεται στις βαθμίδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με κύριο στόχο να ενισχύσει το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών για τα Μαθηματικά και την Πληροφορική. Διεξάγεται με ψηφιακά μέσα, καθώς οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες των τριών καλούνται να απαντήσουν σε γρίφους όχι με χρήση έτοιμου τυπολογίου, ούτε εφαρμόζοντας κομμάτι της ύλης των μαθημάτων Πληροφορικής και Μαθηματικών, αλλά σκεπτόμενοι μαθηματικώς λογικά προσπαθούν να καταλήξουν σε ένα ορθολογικό συμπέρασμα. Τα θέματα – γρίφοι είναι κατά το δυνατόν διασκεδαστικά και ελκυστικά, βασιζόμενα σε αυθεντικά προβλήματα που συχνά αντιμετωπίζουν οι πολίτες στην καθημερινότητά τους, αλλά και επιστήμονες των Μαθηματικών και της Πληροφορικής, διατυπωμένα με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην απαιτείται αυστηρά η προηγούμενη τυπική γνώση για να απαντηθούν (θα βασίζονται, δηλαδή, στην κριτική σκέψη και όχι τόσο σε κομμάτι διδαχθείσας ύλης στο σχολείο).

Ο διαγωνισμός ως εκ τούτου αποσκοπεί στο να αναπτύξει την προσωπικότητα των μαθητών/τριών, την αυτοεκτίμηση, την αυτοπεποίθηση και την αυτοαντίληψη μέσα από ομαδοσυνεργατικές μεθόδους επίλυσης προβλημάτων. Συνάμα, επιδιώκεται να ενισχυθεί η καλλιέργεια της κριτικής, λογικής και αναλυτικής σκέψης των μαθητών/τριών μέσω της επίλυσης γρίφων και προβλημάτων, ενώ παράλληλα προωθείται η ομαδική εργασία και συνεργασία για την επίτευξη κοινών στόχων, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων.

Καθώς οι μαθητές διαγωνίζονται ενισχύουν αναπόφευκτα την ικανότητα τους να διαχειρίζονται σωστά τον χρόνο τους σε μια δεδομένη κατάσταση και να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά σε συνθήκες πίεσης, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα δεξιότητες στρατηγικής επίλυσης γρίφων και προβλημάτων.
Συμπερασματικά, ο απώτερος σκοπός είναι να ενισχυθούν οι μεταγνωστικές ικανότητες των μαθητών/τριών και επιπρόσθετα οι μαθητές/τριες να μάθουν να διαχειρίζονται τη νίκη και προπάντων την ήττα.